سقف وافل چیست؟مزایا و معایب آن

۴ بازديد
سقف وافل
اسلب وفل نام خود را به دلیل ظاهر خود می گیرد زیرا از نظر بصری به همنام خود یعنی غذا شباهت دارد. دال وفل یک سقف یا کف بتونی مسلح است که حاوی شبکه های مربعی با اضلاع عمیق است. این نوع دال در پروژه های ساختمانی که نیاز به نسبت قدرت شدید به وزن دارند استفاده می شود. دال وفل یک گزینه محبوب برای کار ساخت و ساز تجاری مانند پروژه های ساختمانی صنعتی است.


فرایند طراحی
اسلب های بتنی با توجه به سه طرح اساسی ایجاد می شوند که دال وافل ابتکاری ترین است. هر طراحی دال بر افزایش قدرت ساختار به ضریب وزن متمرکز شده است. هر سه طرح دارای یک سطح بالایی مسطح با زیرپوش های مدوله شده هستند که باعث می شود از یکدیگر متفاوت باشند. قسمتهای زیرین مدوله می تواند خار, راه راه و یا وفل. از اسلب های دنده ای برای افزودن استحکام پایه در یک جهت استفاده می شود در حالی که از اسلب های راه راه برای جلوگیری از افتادگی پایه استفاده می شود. سقف وافل بتونی زمانی استفاده می شود که هدف افزایش مقاومت پایه در جهت عمود باشد.


روند ساخت و ساز
دال وفل در پروژه های ساختمانی محبوبیت بیشتری پیدا می کند زیرا می توانند در حالت های مختلف از جمله پیش ساخته و پیش ساخته یا در محل ریخته شوند. قیمت دال وفل پیش ساخته بالاتر از دو گزینه دیگر است. روند ساخت و ساز شامل یک سیستم ساختمانی از اسلب های بتونی است که توسط ستون ها می چرخند. یکپارچه ریخت بتن به شکل یک سطح بالا مسطح در حالی که شبکه های مستطیلی شکل پرتوهای بتن عمیق بر روی سطح زیر با پرتوهای شبیه جیب وافل در زاویه سمت راست گسترش. بصری از قسمت زیرین یک وفل مانند نگاه است. ستون های پشتیبانی کف در فاصله استاندارد 30 فوت در مرکز قرار دارند.

از کجا استفاده کنید
دال وفل در پروژه های ساختمانی معمولی استفاده نمی شود. برای پروژه های تخصصی که شامل اتاق تمیز و فضاهای نیاز به انزوا از لرزش فرکانس پایین و یا کسانی که نیاز به انحراف طبقه پایین استفاده می شود. فرم وفل مورد استفاده برای اسلب دیوار به طور کلی در اندازه های در دسترس 6", 8" یا 10" با 45 یا 90 فرم درجه. جیب های وافل موجود در دال دو تقویت کننده جهت دار را فراهم می کند که ثبات ساختاری قابل توجهی را بدون نیاز به استفاده از مواد ساختمانی اضافی تسهیل می کند. دال وفل بتنی اغلب برای ساختمانهای صنعتی و تجاری استفاده می شود در حالی که از اسلب وفل چوبی و فلزی در بسیاری از مکانهای ساختمانی دیگر استفاده می شود. هدف اصلی از به کارگیری این تکنولوژی برای ویژگی های پایه قوی خود را از ترک و تضعیف مقاومت است. دال وفل همچنین دارای مقدار بیشتری از بار در مقایسه با اسلب بتنی معمولی است.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.